Laukkanen: Valmet Vinka & Redigo
Varastossa 3 kpl
Hinta:
45,00
€
4500
Määrä: kpl
Insinöörieverstiluutnantti Jyrki Laukkasen kokemukset Vinkasta ja Redigosta kuvineen nyt kaikkien kiinnostuneiden luettavana!
Jyrki Laukkanen: Valmet Vinka & Redigo
Koala-Kustannus 2022
Kotimainen Valmet L-70 Vinka tuli Ilmavoimien käyttöön vuonna 1980 korvaten Safirin alkeiskoulukoneena. Vinkan kehitystyö 1970-luvun lopulla kesti viisi vuotta, mutta lopputuloksena oli yli 40 vuoden käytössä kestäväksi ja käyttökelpoiseksi osoittautunut alkeiskoulukone. Sillä sai Ilmavoimissa alkeis- ja peruslentokoulutuksen useampi ohjaaja kuin millään muulla konetyypillä.
Valmetin omana projektina koulukoneeksi kehittämä L-90 TP Redigo myytiin Ilmavoimille yhteyskoneeksi tehtaan vientiponnistelujen tukemiseksi vuonna 1989. Alkuvaikeuksien ja seitsemän vuoden kehittelytyön tuloksena Redigo saatiin lentokelpoiseksi. Ilmavoimissa se aluksi täydensi ja sitten korvasi Piper Arrow -koneita luotettavana nopeana yhteyskoneena vuosina 1992-2013.
Laukkasella oli ammatillisesti harvinainen tilaisuus toimia Ilmavoimien puolelta projektikoelentäjänä sekä Vinkan että Redigon kehittelyssä ja tyyppihyväksynnässä. Lentokokemusta Vinkalla kertyi yli 2 000 ja Redigolla yli 1 000 tuntia.
Kovakantisessa kirjassa on 224 sivua. Kirja on painettu EU:ssa.
Jyrki Laukkanen: Valmet Vinka & Redigo
Koala-Kustannus 2022
Kotimainen Valmet L-70 Vinka tuli Ilmavoimien käyttöön vuonna 1980 korvaten Safirin alkeiskoulukoneena. Vinkan kehitystyö 1970-luvun lopulla kesti viisi vuotta, mutta lopputuloksena oli yli 40 vuoden käytössä kestäväksi ja käyttökelpoiseksi osoittautunut alkeiskoulukone. Sillä sai Ilmavoimissa alkeis- ja peruslentokoulutuksen useampi ohjaaja kuin millään muulla konetyypillä.
Valmetin omana projektina koulukoneeksi kehittämä L-90 TP Redigo myytiin Ilmavoimille yhteyskoneeksi tehtaan vientiponnistelujen tukemiseksi vuonna 1989. Alkuvaikeuksien ja seitsemän vuoden kehittelytyön tuloksena Redigo saatiin lentokelpoiseksi. Ilmavoimissa se aluksi täydensi ja sitten korvasi Piper Arrow -koneita luotettavana nopeana yhteyskoneena vuosina 1992-2013.
Laukkasella oli ammatillisesti harvinainen tilaisuus toimia Ilmavoimien puolelta projektikoelentäjänä sekä Vinkan että Redigon kehittelyssä ja tyyppihyväksynnässä. Lentokokemusta Vinkalla kertyi yli 2 000 ja Redigolla yli 1 000 tuntia.
Kovakantisessa kirjassa on 224 sivua. Kirja on painettu EU:ssa.
Osta myös
Arvostele tämä tuote
Tälle tuotteelle ei ole vielä annettu arvosteluita.