Toimitusehdot

Yleiset sopimus-, tilaus- ja toimitusehdot

Voimassa 4.11.2013 alkaen

Trafiikin verkkokauppa noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä suosituksia.

Täätä löydät kuluttajaviraston verkkokaupalle antamia ohjeita


Tällä sivulla voit tutustua Trafiikki-verkkokaupan tilausehtoihin ja tilausten käsittelyyn liittyviin keskeisiin periaatteisiin.

Trafiikki-verkkokauppa toimii ns. monikauppias-periaatteella. Trafiikki-museot ry:n jäsenmuseot saavat verkkokaupasta myyntitilaa tuotteilleen. Trafiikin verkkokaupan tuotteiden tuotevastuu asiakkaille on aina ko. tuotteiden kauppiailla.


Toimitustavat 


Toimituskulut ovat Suomessa aina 5,95 euroa per tilaus.

Tilaukset toimitetaan useasta eri museosta ja mahdollisesti erillisinä lähetyksinä. Mikäli olet valinnut ostoskoriisi tuotteita useammalta museolta, ne toimittavat tuotteet Sinulle omina osatoimituksinaan. 

Postipaketti

Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla Postista noudettavista pakettilähetyksistä. 

Lähetyksen kulkua voit seurata seurantakoodin perusteella. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä. Lähetys kuljetetaan ilmastoystävällisesti.

Nouto museokaupasta (vain yhteydenotolla ko. museokauppaan)

Huom. nouto on mahdollista vain sopimalla siitä erikseen ko. museokaupan kanssa. Trafiikki-museoiden tuotteet ovat museokohtaisia, eikä muiden museoiden tuotteita ole saatavilla toisista museokaupoista. 

Yhteydenotot noutotilauksissa: Forum-Marinumin museokauppa,  Mediamuseo Rupriikin museokauppa, Mobilian museokauppa, Postimuseon museokauppa, Radio- ja tv-museon museokauppa, Suomen Ilmailumuseon museokauppa, Suomen merimuseon museokauppa, Suomen Rautatiemuseon museokauppa ja Tekniikan museo museokauppa


Maksaminen
Verkkokaupassa voit maksaa verkkopankkimaksulla ja luottokortilla. 
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Trafiikki-museoiden tilinro ennakkomaksun suorittamista varten on: 
OP FI43 5612 1120 1615 49



Oikeus evätä tilaus
Verkkokaupalla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.


1. Yleistä

1.1. Tämä sopimus sisältää Trafiikki-museot yhdistys ry:n (jäljempänä "Palveluntarjoaja") ylläpitämän Trafiikki.fi-verkkokaupan (jäljempänä "Palvelu") käyttöä koskevat ehdot.
1.2. Palveluntarjoajan yhteystiedot: Trafiikki-museot yhdistys ry, c/o Postimuseo, Häkiläpolku 3, 33100 Tampere Y-tunnus: FI-2008686-8.
1.3. Käyttäessään Palvelua, ostaessaan tuotteita Palvelusta tai rekisteröityessään Palveluun Käyttäjä hyväksyy tästä sopimuksesta ilmenevät ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.
1.4. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoaja myös pidättää oikeuden tehdä muutoksia palvelun sisältöön (mukaanlukien tämä käyttäjäsopimus) ilmoittamatta siitä erikseen Käyttäjälle.

2. Rekisteröityminen

2.1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä, mutta rekisteröityminen on mahdollista.
2.2. Rekisteröitymällä saa käyttöönsä täydentäviä palveluita.
2.3. Rekisteröityminen on maksutonta.

3. Yksityisyys ja tietosuoja

3.1. Palveluntarjoaja vastaa Käyttäjän antamien tietojen asianmukaisesta käsittelystä ja Käyttäjän yksityisyydensuojan säilymisestä. Käyttäjän antamat tiedot tallennetaan Palvelun asiakasrekisteriin.
3.2. Rekisteröitymisessä pakollisia tietoja ovat Käyttäjän etunimi, sukunimi, täydellinen osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite (käytetään käyttäjätunnuksena kirjauduttaessa sisään).
3.3. Palveluntarjoaja ei luovuta keräämiään henkilötietoja ulkopuolisille tahoille.
3.4. Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää sähköisessä suoramarkkinoinnissa vain, jos Käyttäjä on antanut tähän suostumuksensa.
3.5. Käyttäjällä on Palvelun kautta oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot sekä muuttaa niitä. Jos Käyttäjä haluaa että häntä koskevat tiedot poistetaan rekisteristä kokonaan, on Käyttäjän otettava yhteyttä asiakaspalveluumme.

4. Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet

4.1. Käyttäjä vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tapahtuvasta käytöstä ja siitä, että käyttö noudattaa tämän sopimuksen ehtoja. Käyttäjä on vastuussa salasanan salassapidosta.
4.2. Käyttäjä vastaa täysimääräisesti tämän sopimuksen, lain tai hyvän tavan vastaisesta Palvelun käytöstä aiheuttamastaan vahingosta Palveluntarjoajalle, muille Käyttäjille ja kolmansille osapuolille.

5. Tilauksen sitovuus

5.1. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Palveluntarjoaja on sähköpostitse lähettänyt Käyttäjälle tilausvahvistuksen.
5.2. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Käyttäjä sitoutuu tilauksen tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
5.3. Käyttäjällä on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun Palveluntarjoaja on postittanut tilauksen tai osan tilauksesta.
5.4. Kun Käyttäjä on tehnyt tilauksen ei Palveluntarjoajalla ole enää oikeutta muuttaa sopimusehtoja.
5.5. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.

6. Hinnat

6.1. Tuotteen hinta on Palvelun sivulla tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta.
6.2. Tilauksen lopulliseen hintaan lisätään toimituskulut. Toimituskulut hinnoitellaan tilauksen painon mukaan. Maksu on tilauskohtainen. Kulloinenkin toimitusmaksu ilmenee Palvelussa ennen tilauksen suorittamista.
6.3. Palvelussa hinnat ja toimituskulut ilmoitetaan Käyttäjälle euroissa (EUR). Jos tuotteet sisältävät veron, se näkyy kassalle siirryttäessä.
6.4. Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maihin ilmoitetut hinnat sisältävät Suomen lainsäädännön mukaisen arvonlisäveron.

6.5. Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maiden ulkopuolelle tuotteen vastaanottaja vastaa paikallisista veroista, tullimaksuista ja muista näihin verrattavista kustannuksista.

7. Toimitusehdot

7.1. Palveluntarjoaja toimittaa myymänsä tuotteet Käyttäjälle kolmannen osapuolen (Posti Oyj) kanssa tekemänsä kuljetussopimuksen perusteella.
7.2. Toimituskulut lisätään tilauksen hintaan ja ne sisältävät posti- ja pakkauskulut.
7.3. Toimitusaika on noin viikko. Toimitusajan poikkeuksista informoidaan asiakasta.
7.4. Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

7.5. Palveluntarjoaja varaa itselleen oikeuden toimittaa tilatut tuotteet eri lähetyksissä.
7.6. Palveluntarjoaja ei vastaa tuotteen häviämisestä tai rikkoutumista kuljetuksen aikana.

8. Palautukset

8.1. Kuluttajalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa ilmoittamalla siitä Palveluntarjoajalle neljäntoista (14) päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Huom. Palautamme kirjojen osalta vain tuotteen arvon, emme toimituskuluja.

8.2. Palautuksen ehtona on, että
8.2.1. tilaus on peruutettu myyntiehtojen mukaisesti ilmoittamalla siitä Palveluntarjoajalle viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta
8.2.2. tuote on käyttämätön ja CD- sekä DVD-levyjen sinetti on avaamaton
8.2.3. tuote on siinä kunnossa, jossa ostaja sen vastaanotti ja kaikki siihen kuuluvat osat ovat tallella
8.2.4. tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa tai vastaavalla tavalla
8.3. Tuote tulee palauttaa välittömästi tilauksen peruuttamisen jälkeen.
8.4. Palauttaessaan tuotteita Asiakas vastaa itse kuljetusriskistä.

Noutamatta jääneestä ja meille palautuneesta paketista veloitamme lähetyksen todelliset lähetys-ja palautuskulut.

Mikäli toimitus palautuu esim. saapumisilmoituksen puuttumisen takia, vastuu siirtyy Posti Oy:lle.



Miten teet palautuksen?
Mikäli jostain syystä haluat palauttaa jonkin saamistasi tuotteista, toimi näin:
Kun verkkokauppa on lähettänyt tilauksesi, saat sähköpostiin ilmoituksen toimituksesta (toimitusvahvistus), jossa on palautusosoite ja yhteystiedot.  Lähetä Trafiikki-verkkokauppaan yhteystietosi mahdollista maksunpalautusta varten. Kirjoita myös tuotepalautuksen syy ja kerro, haluatko mieluummin verkkokaupalta korvaavan tuotteen vai maksun palautuksen tilillesi.
Palautustietojen lähetyksen jälkeen voit lähettää tuotteen Trafiikin verkkokauppaan. Palautustapa riippuu siitä, onko tuote toimitettu Sinulle pakettina (Posti Economy) vai kirjelähetyksenä.


Pakettitoimitus
Voit lähettää palautettavan tuotteen alkuperäisessä paketissa käyttämällä sen mukana tullutta osoitekorttia.


Merkitse pakettiin tunnus "asiakaspalautus" ja  Trafiikin sopimusnumero 617091 ja laita pakettiin palautusosoitteeksi tuotteen toimittaneen museon osoite. 

Kirjetoimitus
Kirjetoimitusta ei voi saada seurattavaksi. Jotta mahdollinen palautuksesi tässä tapauksessa saadaan seurattavaksi, pakkaa (laita myös lähetyslista palautuspakettiin mukaan) ja lähetä se postipakettina seuraavaan osoitteeseen:

Trafiikki museot yhdistys ry
Verkkokauppa

Häkiläpolku 3, 33100 Tampere

Ilmoita myös selvästi sopimustunnus Trafiikin verkkokauppa (tunnus 617091.
)

Palauttaminen on sinulle maksutonta. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa. Muistathan palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet. Sinetöityjen tuotteiden osalta palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Muista pyytää postista kuitti asiakaspalautuksista.
Mikäli olet ostanut yhdeltä museolta useamman tuotteen, jotka on toimitettu yhtenä pakettina, ja palautat lähetyksestä vain osan takaisin, emme voi hyvittää Sinulle maksamaasi toimitusmaksua. Yhdessä toimituksessa toimituskulua ei voi jakaa tuotteittain.

9. Viallinen tai kuljetuksessa vaurioitunut tuote

9.1. Viallisesta tai kuljetuksessa vaurioituneesta tuotteesta tulee ilmoittaa Asiakaspalveluumme välittömästi kuitenkin korkeintaan 24 tunnin kuluessa tuotteen vastaanottamisesta sähköpostilla tai verkkosivujen lomakkeen kautta tai puhelimitse ma-pe klo 9-15 numeroon 050 465 6789.
9.2. Palveluntarjoaja korvaa viallisen tai kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen ensisijaisesti uudella vastaavalla tuotteella. Mikäli tämä ei ole mahdollista, ostajalle hyvitetään hänen maksamansa rahasuoritus kokonaisuudessaan.
9.3. Tuotteen vika tai sen kärsimä vaurio tulee määritellä ja dokumentoida asianmukaisella tavalla.
9.4. Viallinen tai vaurioitunut tuote tulee lähettää Palveluntarjoajalle tarkastusta varten.
9.5. Palveluntarjoaja ei toimita uutta tuotetta tai hyvitä tuotteen hintaa ennen kuin vika tai vaurio on voitu todentaa.

10. Riitojen ratkaisu
10.1. Tästä Käyttäjäsopimuksesta aiheutuviin riitoihin sovelletaan Suomen lakia.
10.2. Kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet, joita ei voida neuvotteluteitse sopia, ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.


”Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).”

11. Muuta
11.1. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilausta tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.