Toimitusehdot
Yleiset sopimus-, tilaus- ja toimitusehdot
Osapuolet
Kauppias
Trafiikki-verkkokauppa (Trafiikki-museot ry)
Linnankatu 72, 20100 Turku
050 465 6789
info@trafiikki.fi
Asiakas
Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä sekä kauppiaskohtaisia ehtoja ostaessaan tuotteita ja palveluja Trafiikki-verkkokaupan Internet-palveluissa.
Tilaaminen
Yleiset ehdot
- Verkkopalvelussa esitetyt hinnat ovat arvonlisäverollisia.
- Sovellamme majoituskohteissa dynaamista hinnoittelua. Hinnat ovat riippuvaisia ajankohdasta ja vaihtelevat kuukausittain, viikoittan ja päivittäin.
- Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yritysasiakkaille.
- Pidätämme oikeudet hintojen muutoksiin.
- Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.
- Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Varausehdot
Näitä ehtoja sovelletaan varattaviin tuotteisiin ja palveluihin. Yhteisesti näistä käytetään nimitystä ”kohde”.
Varaaminen
- Asiakas vastaa siitä että hän tutustuu varauskohteen/-kohteiden kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä varaukseen liittyviin ehtoihin.
- Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
- Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.
- Varausjärjestelmä lähettää tilaus-/maksuvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
- Kauppias ei vastaa epäonnistuneesta varauksesta vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä Kauppiaaseen tilanteen korjaamiseksi.
- Kauppias ei anna takuuta siitä, että kohde on tässä tilanteessa yhä vapaa.
- Mikäli kohde ei ole vapaa, rahat palautetaan tai tilalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista kohdetta.
Peruutukset ja muutokset
- Peruutuspäivä on se päivä, jona Kauppias on saanut tiedon peruutuksesta.
- Asiakas vastaa siitä, että peruutus on lähetetty riittävän ajoissa.
- Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa,
- varaus voidaan perua, kun varauksen alkamiseen on aikaa 1 vk tai enemmän.
- Alennuskoodilla varatuista kohteista peritään aina koko vuokrahinta riippumatta peruutusajankohdasta.
- Varaus voidaan asiakkaan pyynnöstä siirtää seuraavin ehdoin:
- Siirto voidaan tehdä vain kerran.
- Siirrossa ei ole mahdollista vaihtaa kohdetta.
- Siirron tulee tulee tapahtua viimeistään 1 vrk ennen alkuperäisen varauksen alkua.
Kauppiaan oikeus peruuttaa varaus
- Ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure) voi Kauppias irtisanoa vuokrasopimuksen. Irtisanomisesta ilmoitetaan viivytyksettä kohteen vuokranneelle asiakkaalle.
- Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa vuokra kokonaisuudessaan takaisin.
- Force majeure -esteen takia irtisanotusta vuokrasopimuksesta asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata.
Valitukset
- Mahdolliset valitukset on aina tehtävä mahdollisimman nopeasti aiheen ilmaannuttua.
- Kauppias pyrkii käsittelemään valituksen mahdollisimman nopeasti kuitenkin enintään kuukauden kuluessa.
- Jos asiakas ja kauppias veivät pääse yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa riita-asian kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.
Toimitusehdot
Sopimuksen syntyminen
- Sitova sopimus kaupasta tulee voimaan, kun tilaus on vahvistettu (tilausvahvistus/maksuvahvistus).
- Tilausvahvistus/Maksuvahvistus toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse.
Kaupan peruutus ja palauttaminen
- Tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus.
- Palautusoikeus on voimassa vain, jos tuote on alkuperäistä vastaavassa kunnossa. Myös mahdollisen tuotepakkauksen on oltava myyntikelpoinen.
- Palauttaessaan tuotteita asiakas vastaa itse kuljetusriskistä.
- Voit palauttaa tuotteen paketin mukana toimitettavalla palautuskortilla. Ilmoita myös Kauppiaalle palautuksesta: info@trafiikki.fi maksun palauttamiseksi. Huom! Toimitusmaksua ei palauteta.
- Palautusoikeus ei koske kaiverrettuja eikä muita yksilöllisiä tuotteita, majoituspalveluja, ravintolapalveluja tai muita tietyksi ajankohdaksi sovittuja vapaa-ajan palveluja. Myöskään kirjoilla ja lehdillä ei ole palautusoikeutta.
- Asiakas vastaa palautuksen tavanomaisista kuluista sekä kuljetusriskistä.
- Noutamatta jääneestä ja meille palautuneesta paketista veloitamme lähetyksen lähetys- ja palautuskulut.
Viallinen tai kuljetuksessa vaurioitunut tuote
- Viallisesta tai kuljetuksessa vaurioituneesta tuotteesta tulee ilmoittaa Asiakaspalveluumme välittömästi kuitenkin korkeintaan 24 tunnin kuluessa tuotteen vastaanottamisesta sähköpostilla tai verkkosivujen lomakkeen kautta tai puhelimitse ma-pe klo 9-15 numeroon 050 465 6789.
- Palveluntarjoaja korvaa viallisen tai kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen ensisijaisesti uudella vastaavalla tuotteella. Mikäli tämä ei ole mahdollista, ostajalle hyvitetään hänen maksamansa rahasuoritus kokonaisuudessaan.
- Tuotteen vika tai sen kärsimä vaurio tulee määritellä ja dokumentoida asianmukaisella tavalla.
- Viallinen tai vaurioitunut tuote tulee lähettää Palveluntarjoajalle tarkastusta varten.
- Palveluntarjoaja ei toimita uutta tuotetta tai hyvitä tuotteen hintaa ennen kuin vika tai vaurio on voitu todentaa.
Tuotetakuu
- Noudatamme valmistajan tai maahantuojan määrittelemiä takuuehtoja.
Toimitus
- Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Kiinteä postituskulu Trafiikki-verkkokaupassa: 6,95€.
- Huomaathan, että toimitusmaksumme on tarkoitettu ensisijaisesti kuluttaja-asiakkaillemme. Mikäli olet jälleenmyyjä ja teet suuria tilauksia, otathan yhteyttä tuotteet toimittavaan museoon tehdäksesi tilauksen. Yhteystiedot löydät täältä.
Maksuehdot
- Kauppias soveltaa palveluissaan luotettavia ja turvallisia maksuvälitystahoja.
- Kauppias ei tallenna pankkiyhteys- tai luottokorttitietoja missään vaiheessa.
- Asiakas sitoutuu noudattamaan valitsemansa maksutavan mukaisia ehtoja.
- Maksaminen laskulla
- Lasku on maksettava laskuun merkittyyn eräpäivään mennessä.
- Eräpäivän jälkeen maksettuihin laskuihin lisätään aina viivästyskulut. Mikäli lasku on maksettu eräpäivän jälkeen alkuperäisellä laskulla ja viivästyskuluja on ehtinyt jo syntyä, kulut laskutetaan erikseen.
- Mikäli maksutapahtumaa ei ole saatettu onnistuneesti loppuun tilaushetkellä, Kauppias ei käsittele tilausta.
Muuta
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilausta tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.