Ikonen: Koelentäjänä lentokonetehtaalla
Varastossa 1 kpl
Hinta:
60,00
€
6000
Määrä: kpl
Ilmailun historia -sarjan yhdeksäs osa on julkaistu!
Erkki Ikonen: Koelentäjänä lentokonetehtaalla - Erkki Ikosen 1850 lentoa Valmet L-90 TP Redigolla
Ketterät Kirjat Oy 2022
Valmetin lentokonetehdas päätti 1980-luvun alussa lähteä kehittämään Valmet L-70 Vinka -alkeiskoulukonetta eteenpäin nopeammaksi, potkuriturbiinimoottorilla ja sisäänpäin vedettävällä laskutelineellä varustetuksi nelipaikkaiseksi jatkokoulutuskoneeksi. Kustannusten minimoimiseksi päätettiin käyttää mahdollisimman paljon Vinkan työvälineitä.
Valmet L-80 TP Military Trainet eli "Turbo Vinha" lensi ensilentonsa 12.2.1985, mutta tuhoutui 14. lennollaan. Kehitystyötä jatkettiin ja rakennettiin uusi prototyyppi, joka sai nimen Valmet L-90 TP Redigo. Koelentotehtävät aloitettiin keväällä 1986 ja toinen ja kolmas prototyyppi lensivät ensi lentonsa seuraavana vuonna.
Noihin aikoihin kirjan kirjoittaja majuri Erkki Ikonen oli Tiedustelu-lentolaivueen komentaja sekä MiG-21BIS- ja BAe Hawk -lentäjä. Syksyllä 1988 hän sai pyynnön siirtyä Valmetin koelentäjäksi ja aloitti tehtävässä seuraavan vuoden alussa.
Kirja kertoo ajasta, jolloin Valmet Redigosta kehitettiin sarjatuotantokelpoinen lentokone. Se kertoo koelentotyöstä, sattumuksista, kotimaisista ja ulkomaisista vieraista sekä lentonäytöksistä, mutta myös komennuksista muun muassa Meksikoon, Syyriaan ja Eritreaan vuosina 1993-1995.
Kirja on kovakantinen ja siinä on 248 sivua. Kirja on tehty Suomessa.
Erkki Ikonen: Koelentäjänä lentokonetehtaalla - Erkki Ikosen 1850 lentoa Valmet L-90 TP Redigolla
Ketterät Kirjat Oy 2022
Valmetin lentokonetehdas päätti 1980-luvun alussa lähteä kehittämään Valmet L-70 Vinka -alkeiskoulukonetta eteenpäin nopeammaksi, potkuriturbiinimoottorilla ja sisäänpäin vedettävällä laskutelineellä varustetuksi nelipaikkaiseksi jatkokoulutuskoneeksi. Kustannusten minimoimiseksi päätettiin käyttää mahdollisimman paljon Vinkan työvälineitä.
Valmet L-80 TP Military Trainet eli "Turbo Vinha" lensi ensilentonsa 12.2.1985, mutta tuhoutui 14. lennollaan. Kehitystyötä jatkettiin ja rakennettiin uusi prototyyppi, joka sai nimen Valmet L-90 TP Redigo. Koelentotehtävät aloitettiin keväällä 1986 ja toinen ja kolmas prototyyppi lensivät ensi lentonsa seuraavana vuonna.
Noihin aikoihin kirjan kirjoittaja majuri Erkki Ikonen oli Tiedustelu-lentolaivueen komentaja sekä MiG-21BIS- ja BAe Hawk -lentäjä. Syksyllä 1988 hän sai pyynnön siirtyä Valmetin koelentäjäksi ja aloitti tehtävässä seuraavan vuoden alussa.
Kirja kertoo ajasta, jolloin Valmet Redigosta kehitettiin sarjatuotantokelpoinen lentokone. Se kertoo koelentotyöstä, sattumuksista, kotimaisista ja ulkomaisista vieraista sekä lentonäytöksistä, mutta myös komennuksista muun muassa Meksikoon, Syyriaan ja Eritreaan vuosina 1993-1995.
Kirja on kovakantinen ja siinä on 248 sivua. Kirja on tehty Suomessa.
Osta myös
Arvostele tämä tuote
Tälle tuotteelle ei ole vielä annettu arvosteluita.