Dm3 – Dm4 – Hr11 Harmaan kiitojunan tarina
Ei varastossa
Hinta:
40,00
€
4000
Tilapäisesti loppu. Anna sähköpostiosoitteesi niin kerromme sinulle kun tuotetta on taas saatavilla.
Sotien seurauksena rautateillä podettiin ankaraa kalustopulaa ja kaikesta oli puutetta, niin voitelu- ja polttoaineista kuin varaosistakin. Halu saada eurooppalaisen esimerkin mukaisesti nopeita moottorijunia johti yhteistyöhön Valtion Metallitehtaiden kanssa, jolla oli jo kokemusta mm. korirakentamisesta ja polttomoottorivetureiden valmistuksesta.
Toivon ja menestyksen vuonna 1952 saatiin liikenteeseen ensimmäiset Dm3- ja Dm4-moottorivaunut, parin vuoden päästä kiitojunarungot ja vuonna 1955 ensimmäisset diesellinjaveturit eli Hr11-veturit. Alkoi HARMAIDEN KIITOJUNIEN kulta-aika.
Kalusto edusti 1950-luvulla parasta, mitä VR saattoi tarjota. Harmaiden kiitojunien aika jäi kuitenkin lyhyeksi, sillä jo 1970-luvun alussa viimeisetkin moottorivaunut, veturit ja kiitojunavaunustot hylättiin. Vain yksi Hr11-veturi ja yksi kiitojunarungon vaunu on tallessa erittäin huonokuntoisina. Mutta tässä kirjassa nämä junat elävät.
Toivon ja menestyksen vuonna 1952 saatiin liikenteeseen ensimmäiset Dm3- ja Dm4-moottorivaunut, parin vuoden päästä kiitojunarungot ja vuonna 1955 ensimmäisset diesellinjaveturit eli Hr11-veturit. Alkoi HARMAIDEN KIITOJUNIEN kulta-aika.
Kalusto edusti 1950-luvulla parasta, mitä VR saattoi tarjota. Harmaiden kiitojunien aika jäi kuitenkin lyhyeksi, sillä jo 1970-luvun alussa viimeisetkin moottorivaunut, veturit ja kiitojunavaunustot hylättiin. Vain yksi Hr11-veturi ja yksi kiitojunarungon vaunu on tallessa erittäin huonokuntoisina. Mutta tässä kirjassa nämä junat elävät.
Arvostele tämä tuote
Tälle tuotteelle ei ole vielä annettu arvosteluita.